Michał Smagała


Właściciel beMIND.pl, Dyrektor ds. Szkoleń, Marketingu i Public Relations w Quality Austria-Polska – oddziale międzynarodowej jednostki certyfikującej systemy zarządzania. Sekretarz Konsula Republiki Austrii w Katowicach. Absolwent London School of Public Relations, Szkoły Trenerów Metrum oraz warsztatów trenerskich DEA Trening.

Specjalizuje się w szkoleniach, konsultingu i wdrożeniach
 
To tyle jeśli chodzi o oficjalną wersję w trzeciej osobie liczby pojedynczej

 

Czym się zajmuję:

 

SZKOLENIA

Dzielę się doświadczeniem i wiedzą prowadząc praktyczne szkolenia, dopasowane do potrzeb warsztaty oraz pracując z Twoimi pracownikami on-the-job.

Specjalizuję się w trzech obszarach:
Marketing skoncentrowany na generowaniu zysków
Od wyboru lub doprecyzowania modelu biznesowego, przez strategię, taktyki i mechanizmy marketingowe, do reklam i wsparcia sprzedaży.
Public Relations i komunikacja
Media relations, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, błędy poznawcze i ich wykorzystanie w biznesie.
Zarządzanie i rozwój kompetencji managerskich
Delegowanie zadań, zarządzanie zespołem, skuteczne wprowadzanie zmian, zwinne zarządzanie projektami.

KONSULTING I WDROŻENIA


Doradzam i wdrażam – pomagam zespołom, managerom i właścicielom firm osiągać lepsze wyniki. Podczas współpracy analizuje i sugeruję skuteczne rozwiązania i obszary do optymalizacji. Cenię sobie niezależność, szczerość i opieranie decyzji na podstawie danych.

Projekty, które sprawiają mi najwięcej satysfakcji to m.in:
Modyfikacja mechanizmów marketingowych
Czyli takie zaprojektowanie działań marketingowych, PR, sprzedażowych i obsługi Klienta, aby wygenerować większe zyski i minimalizować koszty działań marketingowych.
Poprawa efektywności firmy
Zaczynając od pracowników i modeli usprawniających pracę, a kończąc nad optymalizacją procesów i procedur.
Usprawnianie komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej
Sporo konfliktów w zespole, kosztownych błędów i problemów z pozyskaniem nowych Klientów związanych jest z błędami w komunikacji. W wielu branżach (szczególnie technicznych) poprawa tego aspektu może wygenerować sporo zysku.
Wsparcie podczas medialnych sytuacji kryzysowych
Lokalna społeczność protestuje przeciwko rozbudowie zakładu, Twoje produktu trafiły z wadą do sieci sprzedaży, a może jeden z pracowników zachował się nieodpowiedzialnie. Temat stał się interesujący dla mediów. W każdej pracy zdarzają się błędy, sztuką jest wyjść z nich z gracją. Sytuacje kryzysowe można przewidzieć, ale jeśli się już wydarzą, trzeba działać szybko i zdecydowanie.
Pomoc we wdrażaniu zmian w organizacji
Zmiany często budzą w nas niepokój i opór. Zdarza się, że managerowie nie rozumieją tego procesu i forsują swoje decyzję „mimo wszystko”. Efekty bywają opłakane. Jeśli zależy Ci na trwałej zmianie, nie warto uczyć się na własnych błędach.

KOMEPETENCJE

Słowa "uczę się" to nadal rzadka deklaracja w świecie biznesu w naszym kraju. Ja jednak uczę się ze szkoleń, książek, rozmów z ekspertami, własnych doświadczeń i eksperymentów oraz od Klientów i współpracowników. Wierzę w to, co Anglosasi nazywają continuous learning, czyli zdobywanie kompetencji przez całe życie

Średnio każdego roku czytam około 45-60 książek i kilkaset artykułów. Większość tego czego się uczę notuje w formie map myśli lub notatek wizualnych, kataloguję oraz przekładam na treningi i eksperymenty dla siebie, a po pozytywnej weryfikacja dla Klientów.
Współpracowałem lub współpracuję m.in z:
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych
  • PZU
  • DEA Trening
  • Quality Austria-Polska
  • Pasoma
  • Keller Williams Poland
  • Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach
  • Grupa PRC
  • Dziennik Zachodni / Polskapresse
  • Petralana
  • Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach
  • Akademia Górniczo Hutnicza w Krakowie
  • Kristensen Group
  • Scanfil Oyj
  • Śląskie Centrum Przedsiębiorczości